Effektiv kommunikation för skolor och föräldrar
DMI DFT STAFF är en mobil och webblösning som förbättrar kommunikationen mellan skolledning, föräldrar och studenter. Programmet erbjuder en plattform där skolor kan dela information om studenters prestationer, uppförande, uppgifter och provscheman direkt till föräldrar. Genom att centralisera kommunikationen underlättar det föräldrar att hålla sig informerade om sina barns skolgång. Dessutom kan administratörer övervaka skoltransporter och säkerställa studenternas trygghet, vilket är en viktig funktion i dagens skolmiljö.
Programmet erbjuder flera funktioner som live-tracking av skoltransporter, vilket gör det möjligt för administratörer att följa transporterna under hela den schemalagda rutten. Det inkluderar även en kommunikationsportal för administration och lärare där de kan meddela föräldrar om uppgifter, närvaro, provschema och resultat, samt schema och evenemang. Den interna kommunikationsnätverket gör det möjligt för administratörer att skicka meddelanden till lärare och andra administratörer, vilket ytterligare förbättrar den övergripande kommunikationen inom skolan.